Problémy s distanční výukou na vysokých uměleckých školách v článku pro magazín vysokých škol Universitas skvěle formulovala a popsala prorektorka pro studium a kvalitu Janáčkovy akademie múzických umění (JAMU) prof. PhDr. Silva Macková.
„Distanční výuka nemůže nahradit soustavný a systematický trénink profesních dovedností, například hru na nástroj, zpěv, hlasový a pohybový trénink a další disciplíny vyžadující korekci pedagoga,“ uvádí s tím, že většina na JAMU vyučovaných předmětů je založena na umělecké tvorbě a prezentaci jejích výsledků – v rámci katedry, ateliéru, školy, ale i širšímu publiku. Výsledky umělecké tvorby mohou být prověřovány jedině v komunikaci s publikem.
„Navíc má velká část tvorby týmovou povahu. Tuto nejpodstatnější část výuky online realizovat nelze,“ říká Macková, která svoje závěry opírá o trojí zkušenost. Distanční výuku řeší jako prorektorka, vedoucí ateliéru na Divadelní fakultě JAMU a jako pedagožka tří teoretických předmětů.
Celý článek najdete zde: